Wednesday 5 September 2012

Sakit

Rasa semacam tak betul sejak beberapa hari lepas! Rasa blur dan penat yang tak tahu mengapa. Kalau hari Isnin tu logik, sebab weekend lepas banyak aktiviti. Selain memulakan training ala cart nak ke kk, sibuk kemas rumah aka bilik dan beraya. Beraya yang cuak, sebab ada cerita orang tak kelihatan menyelit di kalangan rombongan raya kami!

Benci! Apa masalah diorang? Mana adil, dunia dia tersembunyi! Kenapa nak marah kalau terlanggar bahu? Aku bengang dan malas nak ambil port! Nanti aku rebel! Sebolehnya aku tak mahu ambil tahu banyak sangat ilmu tentang mereka. Baik aku belajar ilmu matematik, sains, komputer, calculus atau pun pun saja, janji tak berkaitan dengan dunia tersembunyi mereka! Malas!

Yang aku tahu dan mahu, Allah tuhan ku. Muhamad rasul ku. Cukup. Sakit hati juga bila terdengar cadangan-cadangan meniup-niup! Berdesing je telinga! Kadang-kadang aku rasa nak pakai earphone 24/7! Hanya pasang lagu opick, supaya ingat tuhan selalu. Supaya tak dengar kata-kata mengarut, yang diam-diam mencalar hati! Aku ni rebelious, mungkin aku tak bersuara, jadi hati aku koyak dengan kata-kata mereka. Pesan aku, jangan bagi aku koyak telinga korang pula dengan kata-kata aku nanti!



Blur dan erm..konfius. Tak nak tulis kat sini sebab aku rasa dah ada jawapannya. Tapi sebagai manusia lemah, aku mengaku bila kita ada dua kali peluang, ia sangat-sangat menggoda! Susah, nak putuskan antara yang aku suka dan yang ditakdirkan untuk aku. Aku dah tanya, dan aku dah ada jawapannya. Tapi berapa kuat aku mampu pegang jawapan itu, sebab hati aku memang suka sedangkan ia bukan jalannya!

Haishhh...ingin je aku sound, jangan cakap dengan aku lagi! Jangan kacau aku. Nanti aku jadi bengong, kau bukan nak tolong pun. Kau datang dan pergi sesuka hati. Aku ingin nak hukum kau, hukuman yang ultimatum. Supaya kau belajar, aku bukan barang mainan, simpanan, koleksi, yang kau boleh keluarkan bila kau suka, simpan bila kau dah bosan! Aku manusia, ada nama, ada muka, ada hati, ada perasaan! Ada masa susah dan ada masa senang. Bukan kau sorang je susah, aku pun susah kadang-kadang. Bukan aku je senang, kau je susah. Faham?

Tapi, mesti aku tak boleh marah kau...



Tuhan, kau boleh uji aku dengan kelaparan, kekurangan harta, kesedihan, kehilangan kesayangan, kekosongan, kesakitan, kegagalan atau pun segala macam lagi yang lain-lain. Aku akan mampu bertabah, kerana Kau selalu ada. Tapi jangan uji aku dengan cinta, aku tak tahu bagaimana menghadapinya! ~ Buzzing head  

  

No comments:

Post a Comment