Friday 23 September 2011

niat

ark....dah pukul 4am! aku nak tulis dalam satu jam sebelum tidur balik on 5am! ok-ok cepattttt...

sekarang tidur agak kritikal. entah macam banyak sangat yang dibuat, by 6pm aku drive home dengan perasaan mengantuk yang sangat-sangat! kadang sampai nak marah keta depan "cepatlah!" sebab dah ngantuk giler!

aku rasa akulah duduk paling jauh dari office, adalah dalam 30km! tu sebab pagi tadi aku decide kena juga teruskan plan beli motor demi save budget dan lagi pun dari aku bayar tol and minyak sebulan dekat 400, baik aku bayar 400 tu kat kedai motor. dapat juga sebiji 'harta'...hehe

abang aku tak kisah kot since aku memang akan guna highway 100%! dari pintu rumah aku, sampai pintu office, memang dekat entrance/exit point tol..so x bahaya since luas and tak payah gaduh-gaduh bersempit dengan kereta. by the way, office aku ada banyak company car! so in case aku nak pergi mana-mana jumpa client ke etc, aku drive je la..ixora je ada untuk aku since ixora je auto! lain-lain manual...huiyooooo......

so now i'm eyeing on a scooter..... :D

ok, continue dengan research kita. hari ni aku ada discussion with my team. so i tell them what i think about our very 'kampung' web. ini akan tukar, scheduled by Nov, then by Dec adalah untuk pilot test. hopefully by jan 2012, all out! cun-cun! at the mean time memang kena cari product with as many iks as we can.

ok speaking of product, hasil discussion dengan kak yatie masa lepaking hari tu pun aku highlite kat diorang. masalah juga since diorang ni dah hard-core with ansar, so understanding diorang is genuinely for good caused. aku pula eyeing to get as many clicks 'buy' and going global. orang kata guna satu batu untuk dapat dua burung? hehe something like that.

but diorang ni take too long and talk too much sometimes! contohnya diorang nak tau which platform bagus untuk web baru, tapi nak explain panjang sangat. siap tambah diorang punya personal experiences la which is 'aku tak tanya pun!' (hahaha). betul what? citer sikit-sikit sudah la, since we dont have much time. and aku rasa ini adalah kelemahan team yang tak 'mixed up' dengan other 'elements'...

ok, maybe diorang dah sangat selesa dengan environment diorang. thats why diorang tak berkobar-kobar dan tak nampak dari banyak sudut. aku tak katalah aku sangat vast experience, tapi this is business. business should aim unlimited, not limited to certain group only. that will be a great waste, since we have the opportunity to make it great! i want to use it, and i hope they also understood this new objective..

speaking of this, made my mind goes back to one 'face' i know so dedicated on branding..hehe dear friend, RIP

itu apa yang aku rasa kat ansar, setakat ni. selain tu tadi kitorang rombongan lunch beramai-ramai kat satu restaurant ni! office kitorang tu ada dalam 20 orang je, more than half makan sekali. seronok la :D rasa macam we're big 'family'...hope this good relations continues and getting stronger with time..

apa yang diorang rasa plak? since the day i join in, apa yang diorang cerita and share, exactly macam yang aku pernah fikir dan rasa! sampai ada satu cerita yang hampir sama! kebetulan je tu, tapi that make us understand each other, hopefully.

ok, dah pukul 5 lebih! time is up..sampai sini dulu, jumpa lagi esok :) wish for a greater and better day ahead, to all of us..

dear Allah, please give us a work with real value, without which the world will be poorer. ~ from "how starbucks saved my life", micheal gill.

2 comments:

  1. skooter??da bagus tu weh...pas ko beli, jangan lupe ajak aku stroll dengan ko..hahaha..pestu ajar lak aku bawak..aku pun nak blaja bawak moto pasni..hehe...

    ReplyDelete
  2. lor....lupe, ko x taw bw motor! hehe

    no prob, bagi aku buat lesen dl! haha since aku x de lesen moto! wakaka

    ReplyDelete