Thursday 29 September 2011

sambal oh sambal!

aaaa...ngantuknyer! hari-hari berlalu dengan perlahan..atau sebab aku tak tahu apa nak buat? ahaha malas juga nak menulis sejak akhir-akhir ni..macam x de apa nak direbelkan! haha

anyway pagi tadi ada open house final! sebab syawal dah habis pun sebenarnya..rumah ustaz yang bagi kelas pagi-pagi tu. ustaz tu simple je, jawa-jawa sket. muka sebiji macam arwah atuk aku! walau pun tak pernah jumpa, tapi aku ada nampak gambar atuk aku tu..hihi seronok la juga dalam kelas dia. sebab bayangkan dia atuk aku! ahaha

menu biasa je, sesimple beliau sendiri. mee hun goreng dengan nasi lemak. ada la sikit kuih pencuci mulut dengan buah-buah. tapi aku rasa paling best ialah ayam goreng dengan sambal dia! huiyooo...best! rugi aku amik satu jek ayam tu!! ahaha

sedap woo...crispy, tapi juicy. sambal plak cukup masin-pedas nya..ish3 teringat sambal mak aku! mak aku sangat pakar membuat sambal!! hihihi sebut je sambal apa, sure sesuai dengan hidangan lain..aku pun x sure cemana mak aku boleh sangat expert completekan sambal tu dengan hidangan lain secara sangat berjaya!! hahaaha ada sambal ketuk, sambal goreng, sambal tumis, sambal belacan, sambal pecal, sambal lada+tempe mentah2, sambal ikan goreng+lada, sambal lada kering+air limau, sambal bla bla (*kecur dah nih!)

memasing sibuk le nak belajar buat sambal dengan wife ustaz. ki3 aku jek segan-segan..aku kan baru lagi! surelah segan. yang lain tu ustaz dah kenal dah nama diorang..perghhh..macam kelas-kelas dulu-dulu :D aku terlupa nak amik gambar ustaz tadi, kalau tak boleh show kat bapak aku; sebijik cam arwah atuk! :)

hish...malas betul berfikir sekarang..! right now teringat-ingat ayam goreng wife ustaz masak! ahaha tu sebab balik tadi aku singgah juga KFC! tapi, x de sambal...hahaha x pe, weekend ni kalau aku balik kampung or lepaking umah adik aku, sure aku prektis buat sambal banyak-banyak! buleh buat bekal lagi....hehehe

sign of a YUMMY3 sambal :D

3 comments:

  1. weh..sodappnye sambal tuh..huiyoo..
    aku pun kalu masak sambal x penah complete..
    tapi kalu masak cili api..trbakar satu umah..hahaha(maksudnye podas ya rabbi)..
    family aku x trtahan, kecuali bapa aku jer..yola...orang nogori tak kon x tahan podas cili api :)

    ReplyDelete
  2. wah...garangnye ko nih! mak aku kata, kalau buat sambal pedas, garang orangnya! haha

    sambal aku plak manis selalu, semanis orang yang buat la kan...! ahahaha

    ReplyDelete
  3. hahaha..iyo ker??

    aku x garang laa..lembut ade la..ecececeh :p...

    mabi aku ibarat pepatah, "air yg tenang jgn dsangka tiada buaya"..atau "indah khabar dari rupa"..hahaha...yg mane2 laa...asal ko paham..lame giler tak gune peribahasa melayu n ih..dlu ms skolah mls giler nk ingat..skang br trkial2 nk gune..ekekeke

    ReplyDelete