Monday 26 September 2011

setapak!

sekarang aku tahu macam mana perasaan bercampur baur! haha aku sekarang rasa suka dan rasa takut! ermm...dan sekarang tengah hujan..hihi

aku takut lagi, sebab tadi meeting lagi. aku suka sebenarnya sebab vision boss sama dengan vision aku! (*howyehhh..!!) memudahkan kerja aku, so tak la aku plan beriya nak ke tokyo, rupanya diorang just nak pergi thailand je! haha

tapi at the same time aku takut kalau aku tak boleh handle team tu. tak boleh lead team tu. one of the concern is -- diorang dah lama while aku newcomer. cemana nak lead orang lama? my internal challenge ialah mengubah cara fikir mereka yang dah 'biasa' or 'imun' dengan 'persekitaran' tu. mengubah atau membawa ideologi baru yang sesuai dengan vision boss.

selain tu, diorang dah ada understanding on each other while aku still searching and try to understand them. hmm..tapi agaknya kenapa boss approve nak amik aku join team tu, kalau dia tak rasa aku boleh buat job tu? betul x? mesti ada sesuatu yang dia nampak/dengar dari aku yang menyebabkan dia merisikokan initial planning ni kat aku..hmm....

makin takut! (AHAHAHAHA)

ok-ok, tu internal challenge. aku akan study on team management dan aku yakin leadership skill adalah sesuatu yang boleh dipelajari. bukan hanya natural talent! (*sekurang-kurangnya ni adalah fakta yang aku pernah baca..!!)

external challenge pula is to put my plan into words. into proper words. aku dah faham visi boss, so aku nak letakkan visi ni semua atas kertas. cabaran nih! dan ini pun ketakutan aku juga, since aku tak tahu mana nak mula...! ermmm....mmm...aaa...

mana nak mula jek, bukan susah sangat, kan? mula jek, dan aku akan dianggap telah bermula! tapi mana nak mula tu..? bila dalam kepala ada banyak idea, ada banyak canggih manggih, aku tetiba tak tahu mana satu paling penting. hmm..inilah kepentingan project management..kakaka

lets put my study knowledge into real! huuuu....

lagi satu challenge ialah aku risau dalam masa tiga bulan ni aku tak perform well! aku memang understand plan boss, tapi kalau aku too passive to give my response, nanti sure dia ingat aku ni tak de advantage, and waste his money hiring me! x mou la camtu kan..aku dah rasa ni mende paling menarik aku pernah buat, bakal buat, so aku tak berminat nak menghampakan harapan diri aku ni! juga harapan boss! hihi

oklah, aku anggap ini peluang yang diorang bagi kat aku. budak diploma uitm jek, yang tengah sambung degree part time (tapi entah bila nak habis!), yang tak de experience in business (melainkan angan-angan!), yang tak ada sebarang keistimewaan dari segi contact or networking or even tak pernah pergi tengok business oversea! aku akan cuba my best!

*aku rasa aku dah 'bermula' pun sebenarnya! :D

ok hari hujan..hari ni ada orang cari aku!!! ahaahaha *adeii malunya saya! after sekian lama, akhirnya dengan senang hati jek dia meng'ooii' aku petang tadi! dah le boss ada depan aku, malu nyer sengih-sengih tengok lappy!! (*tapi berjaya control sengih supaya tak berlebihan!). ok, kesimpulan (*sebab aku malas tulis kat sini panjang-panjang!) dia kurang busy sekarang. tu sebab dia ada masa 'hi' aku. plus, aku sampai tersedak-sedak petang ahad sebab ada orang 'sebut' nama aku! hihihihihihihi

anyway aku masih suka hari hujan, walau apa pun yang berlaku. bukan kerana hati aku tersangat lembut lalu menjadi mengada-ngada, tapi sebab aku rasa, macam boss aku juga. kenapa dia beri aku kepercayaan untuk handle team tu? sama kes dengan dia ni, kenapa dalam banyak masa dan keadaan, dia masih sudi meng'hi' aku?

*everything happen for a reasons! :D 


a journey of a thousand miles begins with a single step ~ Lou-tzu 

(a more correct translation from the original chinese would be "the journey of a thousand miles begins beneath one's feet." rather than emphasizing the first step, Lou-tzu regarded action as something that arises naturally from stillness. another potential phrasing would be "even the longest journey must begin where you stand." michael moncur).

and BELIEVE that i can do this, is my firm stand. i'm standing on a firm believe that i can!

No comments:

Post a Comment