Wednesday 21 September 2011

dari kerana nama

dah penat, pergi sana sini selepas kerja. ada hal mesti dibuat disamping meeting kak yatie, lepaking! hehe tak lepaking kosong yer...meeting business nih! wahhhh.... :D

memulakan hari ni dengan gembira dan ceria. entah apa yang aku mimpikan malam tadi! haha tapi aku pun tak pasti, yang nyata walau pun aku keluar 8.30am dan ada masa cukup-cukup untuk sampai office, aku still drive dengan tenang dan....happy :) alhamdulillah cuma tak pasti kenapa. maybe aku dah confess 'something heavy' the night before?

anyway, office ramai tak ada hari ni. eventlah, training la. so ada balance lebih kurang sepuluh orang kot yang sibuk (operation) dan business (aku) yang (hihihi) menyibuk! pura-pura sibuk? tak lah...aku study sungguh-sungguh tau! find the difference between boss favourite website dengan apa yang kitorang ada. honestly web kitorang sangat kampung! haha so my job is to plan for upgrading it and make sure the plan work!! haiyarrrkkkkk...

something challenging since aku tak pernah buat and as i say selama ni "business plan" hanyalah sesuatu idea yang hanya berada dalam minda dan mimpi. but now i have to writes it up and plan and monitor the progress and work whats been writes! wahhhh...akottt!!

push factor!

seharian menatap dan mengkaji web yang ada, sementelah aku jek sorang budak business yang tinggal; petang bos panggil nak tau apa yang kitorang discuss semalam. erk...entah kenapa garang pula muka boss hari nih! makin gabra lah aku jadinya! haha tersangkut-sangkut jugalah nak explain apa terjadi semalam dan apa aku buat hari nih! tapi nasib baik setengah jam jek! ahaha

penakot lah saya nih rupanya! wakakakaka

dia tak nak tau banyak pun, tapi boss and puan nak explain further apa yang dia nak aku buat. next monday ada lagi meeting. ahaha! meeting sajalah jawabnya! x pe, aku suka...since dari situ aku tahu apa yang diorang nak dan aku pun boleh bagi tau apa yang aku fikir. tak semua yang aku fikir betul, dan tak semua yang mereka nak tu best! kikiki fair and square..

i'm allowed to be creative! this is what i like..ngeh3

ok, aku cakap nak buat research sal office ni kan? tapi research ni hanya kita-kita tau. office aku tak tahu menahu! kenapa aku tulis? mungkin sebahagian dari aku tahu inilah yang aku cari selama ni. cuma mungkin sebahagian lagi masih degil dan belum mahu akur pada realiti ini...aku anggap ini info berguna untuk semua yang mahu ambil tahu. dan aku akan sangat-sangat bersyukur jika tulisan/info ini dijadikan contoh. sebab praktikal ni memang baik pun..insyaAllah :D

ok, routine kat ansar ni bermula dengan morning sermon dari lain-lain ustaz yang merangkum macam-macam bidang. hari-hari ustaz berbeza akan bagi ceramah atau pun kelas agama selama satu jam. kadang-kadang lebih, bila ustaz tu terlupa nak tarik hand-break! ahaha

masa mula-mula, aku sangat terkejut sebab ustaz dah terlebih satu jam! dalam hati aku, dok pikir, budak-budak ni tak payah kerja ke? tak ada kerja dah? haha aku tak tahulah, since aku baru lagi..kerja diorang, manalah aku tau. kan? kan?

then lunch break 12.30..satu jam, which by 1.30 azan zohor. dan kitorang wajib solat jemaah zohor dan asar. berlarilah masing-masing lepas lunch nak amik wudhu' dan solat jemaah. dalam pukul 2, selesai. then dalam pukul 4.30 masuk pula waktu asar. lepas asar, ada lagi satu session 'refleksi' which is sesiapa pun boleh berkongsi apa saja lesson sepanjang hidup dia atau pun nak baca dari buku. then ada sikit discussion on the issues or Q&A session. ini ada jadualnya! and aku pun gabra gak bila fikir apa yang boleh aku kongsikan dengan diorang semua nih bila tiba giliran aku nanti???

actually refleksi tu nak membina comunication skills among us. which is bagus and perkongsian dan perbincangan macam tu pun sangat bagus, sebagai renungan bersama. solat jemaah tu lagilah bagus! selamat dan sempurna dua waktu solat aku, tinggal tiga lagi yang menjadi tanggungjawab aku sendiri nak bagi sempurna! which is, obviously, shame to admit, memang sangat lemah....

honestly aku rasa kagum dan seronok berada kat ansar. rasa macam sekolah-sekolah dulu! tapi pada usia dewasa..anyway, aku memang pernah terfikir nak cuba environment yang macam nih. tapi setakat ni, doa belum dimakbulkan. thats why, bila aku diterima hari tu, dengan job role yang seolah-olah impian masa remaja dulu, aku jadi lagi seronok! senyum sampai telinga! haha

tapi, biasalah...aku memang jahat! walau pun sebahagian dari aku tahu, itu adalah apa yang aku mahu, tapi sebahagian lagi masih berhujah dan berdolak dalik tak mahukan tu semua! aku risau kalau aku jadi baik sangat!! tapi aku memang risau pun...hihihi risau yang nonsense! aku pernah bagi tahu mak aku dulu, aku tak nak jadi budak yang baik sangat! marah mak aku!! hahaha

i prefer argue than agree, see? *tapi insyaAllah, kalau aku dah agree tu, memang aku agree lah. aku ni keras kepala je, tapi hati aku masih lembut juga ye.... :D      

harapan aku ialah berada lama kat ansar. mungkin jadikan ansar tu pelabuhan terakhir aku? insyaAllah..aku harap juga aku boleh berubah menjadi lebih baik. kekal baik, selamanya. walau pun camtu, aku masih bertegas yang aku akan pertahankan pendapat dan pendirian aku terlebih dahulu, sehingga boleh dibuktikan salah. maksudnya aku nak jadi orang yang ada pendirian sendiri on certain issues. tak berkecuali dan tak juga hanya menurut...

ok, sampai situ dulu. sambung lagi esok tentang apa yang aku rasa dan apa yang mereka fikir di ansar...

hari ni birthday my dad! happy birthday daddy :D sebenarnya aku terlupa nak call!! bertuah! insyaAllah esok..kikiki

here i pray Allah to give my dear dad, a good health, a great patience, a strong iman, forgiven, loved, cared and guided in Allah's path, now and forever. love you xoxo (*from your naughty anak dara! haha)



*sweet muah =)
no matter how old we are, we always a little kiddo's to our dad!

No comments:

Post a Comment