Wednesday 21 September 2011

takut

eish...tetiba aku bertambah takut plak! aku bukan takut hantu, tapi takut...

aku pelik dengan orang yang sangat baik. diulang, sangat baik! ada ek orang macam ni? hihihi sorry, being rebellious mysef, aku tak memahami cemana orang boleh berasa insaf dengan kadar yang sangat cepat!? umpama camni; pagi ada cikgu bagi tau jangan membazir. dan tengah hari orang ni dah jadi tak membazir malah berkemampuan mengajak orang lain jangan membazir!

wahhhhhhh........honestly, i have no words to describe them! angel?? :0

trend tempat kerja sekarang amat harmoni. dont get me wrong..aku first time experience keharmonian ni, for which i myself becomes skeptical; can they really have time to work? mungkin environment business ni memberi ruang untuk mereka tak perlu terlalu berlumba-lumba. atau pun memang ada 'sesuatu' di sebaliknya?

aku berminat nak mengkaji dan mengupas tentang ni lebih detail. so stay with me..mungkin sebenarnya aku dah tahu, korang semua pun dah tahu, tapi aku rasa menarik juga untuk dikongsikan secara bertulis kan? kan? hehe ni kira maca research la nih.. :)

*esok kita mula yer...

apa ketakutan aku sekarang? aku dah pun di 'brief' tentang job role baru. terkejut aku! sebab aku kena developkan satu business. walau pun masa interview dah pun diberitahu, dan aku tersengih sepanjang jalan balik, sebab seolah mimpi aku zaman dulu-dulu, jadi realiti hari tu!

dan bila hari ni, realiti betul di depan mata, dengan segala plan kasar yang boss nak (kat sini, big boss called 'boss' walau pun dia tak kisah langsung nak panggil dia budak botak..! haha *bukan aku cakap, HR tu e..), nak expand business to global etc aku tetiba skeptical lagi! kalau aku boleh buat, mesti aku dah jadi business-women myself? betul tak?

ada betulnya juga la...tapi mungkin ni ada 'sesuatu' di sebaliknya..?

tak dapat nak halang dari berfikir secara negatif, sebab SEMUA cabaran pun sebenarnya kita akan rasa tak percaya diri terlebih dahulu. mana ada orang yang YAKIN dari mula-mula lagi? so aku anggap, ni macam challenge for myself. and best, aku ada orang untuk measure and prove aku dah berjaya settle challenge tu atau tak...

honestly still too early to predict how far i can go. with my own emotional instability sekarang, yang menyebabkan aku rasa nothing is important now. everything can be delay or cancel anytime! aku tak sure this kind of challenge is suitable or not to be taken..i'm going to risk them and myself in any way. entah, as i said i'm emotionally unstable now! thou i look like ok...haha

aku baru perasan semalam, yang aku depressed on an issue which i can't figure which or what. you know you have probem when you try to avoid your routines or change your routine with something else different. contohnya selalu tidur 8 jam sehari, tapi bila depressed, boleh tidur selama satu hari! hmmm...my personal experience! or maybe rasa nak makan je, or sometimes tak nak makan langsung etc usually you will know since you know your routine..

so apa solution aku? aku tahu ada issue, tapi tak sure apa. so tak boley tackle..hmm...now just being quiet, oh ya..i think i want to try focus and engage on my current work like hell! haha mencuba mencontohi ex-papa yang gile kerja! dari dulu cuba, tapi tak tahu macam mana nak focus 100% attention to something!? any ideas, anyone? please feel free to share...domo arigatto gozaimas :)

aku harap dengan cara ni, aku boleh baiki diri for long term. have something to stick to as sometimes aku rasa too free till i can 'fly' anywhere, anytime, whatever stupid reason it can be! ow-ow i'm too exposed! but honestly, feel free to drop me any good advice, i think i'm gonna need it, desperately...! haha

and last, aku rasa aku takut dengan diri sendiri yang semakin 'tenggelam'...i should be the sun, which always raising, not sinking...


  

No comments:

Post a Comment