Friday 9 September 2011

surprise!

ko pernah rasa tak? tiba-tiba semua harapan dan doa ko tak termakbul. macam abu yang terbang ditiup angin. terbang, hilang tak berbekas di tapak tangan! macam mencurah air di daun keladi, dengan harapan daun tu basah. tp air tu laju je meluncur jatuh ke bawah! tak berbekas pun pada daun tu...

aku pernah rasa macam tu. macam tak ada 'sesiapa' mendengar aku. dunia ni yang kecoh dengan segala perang, segala hiburan bingit ~ macam tak ada bunyi langsung! senyap sepi biarpun ada berapa billion manusia berkongsi dunia ni!

ok, then ko pernah tak rasa takut? takut dan tak percaya? sebab apa yang ko minta atau pun yang pernah ko impikan, yang dulu terasa macam terbang tak berbekas di tapak tangan, tiba-tiba terjadi depan mata. jadi kenyataan!

haha :D

mesti ko rasa skeptikal sekejap? betul ke nih? aku mimpi ke? (*sambil cubit pipi montel berkali-kali!). tapi ko memang tak mimpi, dan ini memang benar-benar terjadi. (*ini bener Dinnnn, bukan cobaan!). ok - ok stop teasing..

ekhem...ok aku pergi interview tadi. aku belum tahu dapat atau tak, tapi aku sangat suka! sebab kompeni tu ada ciri-ciri tempat kerja yang aku impikan. pernah impikan. aku teringin nak cuba, sebab tengok dalam tv etc 'kedamaian' tu macam best jekkk..dan aku pernah juga dengki sebab aku tak pernah jumpa atau pun dapat offer dari kompeni macam tu..

honestly, aku search masa ramadhan hari tu. ini mungkin salah satu 'keajaiban' dalam ramadhan tu sendiri bila akhirnya doa aku supaya kompeni tu contact aku, termakbul. dan alhamdulillah juga, interview tu berjalan baik. aku rasa confident dan diorang pun nampak confident dengan aku. confident dan selesa. cuma belum lagi bagi apa-apa keputusan. insyaAllah aku harapkan yang terbaik :)

tolong doakan aku yer..moga-moga ini pelabuhan kekal untuk kapal persiaran mewah virgo ni berlabuh! hahaha :D

honestly juga, aku tetap rasa bimbang sebab kalau dapat, role ni pun besar. tapi what makes me excited is because role ni adalah apa yang aku selalu dan pernah impikan sejak aku tamat spm dulu. aku selalu berangan-angan tentang ni dan ada cita-cita besar di sini! teng3x

hehehehehe aku sebenarnya tak boleh kontrol sengih sejak tadi! rasa bersyukur yang teramat sangat! rasa nak gelak, sebab kadang-kadang aku rasa tuhan selalu surprise aku dengan sesuatu yang macam ni! erm...aku tak pasti nak bagi korang faham macam mana. tapi inilah yang aku rasa, surprise!

best kan kalau ada orang surprise ko something yang ko tak expect. mungkin ko pernah cakap, tapi lepas tu ko sendiri lupa tentangnya. tapi ada seorang yang diam-diam, menjadikan kenyataan apa yang ko cakapkan tu! hahaha *sweet sangatt..

alhamdulillah, rupanya selama ni kalau aku perhati betul-betul, banyak perkara yang terjadi dalam hidup aku ada kaitan antara satu sama lain. seolah-olah menyediakan aku untuk sesuatu yang bakal berlaku. kadang nampak macam aku melompat sana sini tak tentu hala. sampai aku pun tak faham! tapi, akhirnya bila sesuatu tu terjadi, baru aku sedar, ada kaitannya dan ada 'tangan' tak kelihatan yang mengatur semua ni..

aku rasa hidup semua orang pun macam ni. antara orang tu sedar atau tak. aku yang masih tak sempurna lagi hina ni, mencadangkan, berhenti sekejap dari sibuk kita sekali sekala dan renungkan apa yang terjadi. kita akan mendapati, tak ada ujian yang kita tak mampu hadapi sebenarnya! tak ada harapan kita yang terbiar kosong tak berjawab, cuma mungkin lambat. dan paling penting, kita istimewa. sebab kita dibuat tanpa kesilapan, oleh 'master' yang tak pernah silap dan yang tahu segala yang terbaik untuk kita!

so untuk semua, jangan berhenti berharap...siiiiikkkiiittttttttt je lagi tu! chayo2!! :D

No comments:

Post a Comment