Monday 30 January 2012

Masa balas dendam!!! Pt. 3

Salahkah saya marah-marah? Salahkah kalau saya hilang sabar? Kurang ajarkah saya jika saya tak berpuas hati pada sesuatu keadaan yang tak menyebelahi saya? Kurangkah normal dan norma saya sebagai manusia, jika saya berperasaan marah?

Saya bukan membunuh, mungkin hanya membunuh senyuman manis yang saya miliki! *cliche sungguh! wahaha

Well, that was me. At some point, aku amat marah. tapi siapalah yang peduli? merajuk? buang masa! bukan orang tahu pun..

Ok, cerita marah aku akhirnya reda sendiri. Teka, dengan siapa? Makcik Soseh! Hahaha Sungguh! Masa aku meluahkan perkataan 'saya marah sebab menyampah! menyampah pasal kerja, dan menyampah dengan perkara lain-lain dalam hidup saya!'

aku meluahkannya depan makcik soseh. yang kemudian meneruskan sosehnya tentang tahap menyampah beliau pula! *ish..apa sajalah mak cik soseh. janji, kau gembira...! Masa tu aku bertambah menyampah dan bengang tahap ultraman-taro bertarung dengan nobita. kenapa pula kali ni? *pemarah sunguh la cik rebellious nih! mungkin ini yang korang fikir. tapi...

siapalah yang tak terasa hati, jika..
1. kamu bertungkus lumus menyiapkan milestone 'perfect' untuk team kamu, tapi orang lain yang mendapat lambungan puji.
2. bila mana kamu menghantar report sales yang langsung tak mencapai sasaran (tapi report tersebut menggambarkan kebenaran yang harus diselidik sedalamnya), nama kamu tiba-tiba disebut-sebut oleh bos! kerana sales teruk, ingat pula dia nama aku!

hakikatnya, aku hanya manusia biasa. ramai sangat agaknya orang luar biasa kat opis aku tu, sampai aku yang biasa-terlalu biasa ni, tenggelam oleh mereka. jadi, mungkin aku belum layak berada di situ?

some point, aku rasa, YA, aku terlalu awal untuk berada di situ. Aku ada satu teori interview yang pelik (tapi benar!). Kalau aku sampai tempat interview, tepat pada masa yang dijanjikan, cukup untuk isi borang etc aku layak berada di situ jika penemuduga, tak suruh aku datang sekali lagi. Kalau dia cakap, bersedia untuk temu duga ke-2, sorry..aku selalunya terpilih dengan sekali temuduga :)

aku datang ansar, satu jam awal. jadi? apakah kesimpulan anda? *wink!

call me negative thinker! sometimes i'm the most lousy people you've ever meet! aku dah biasa, orang reject, sampai aku tak percaya kalau aku accepted! buahahahahaha

No comments:

Post a Comment