Monday 30 January 2012

Masa balas dendam!!! Pt. 5

ok-ok..berapa banyak season daaa??

ini part terakhir, janji! hihihi

tadi pergi shopping barang nak pergi travel. for the first time, aku nak fly oversea. bukanlah tempat best sangat pun, tapi hopefully best la..insyaAllah :)

tadi baru aku terasa seronok, tak lah sangat-sangat. cuma terasa la seronok, nak fly. somewhere new, never been, new culture, different weather etc aku rasa aku tahu juga, kenapa aku tak rasa seronok sebelum ni. mungkin sebab aku takut, takut dalam ramai-ramai tu aku rasa aku sorang-sorang! well, aku benci rasa tu...sedih!

rasa lohong, yang kosong. macam ko pandang kiri, kanan, depan, belakang, tak ada pun yang ko 'kenal'. tak ada yang ko nak kongsikan..mungkin tu sebab mak aku pesan hari tu;
mak aku (seperti biasa ya) bila aku balik kampung, membuang masa risau kan aku yang oh! dah meningkat setahun lagi lebih tua dari tahun lepas! tapi masih tiada kebarangkalian sudah berpunya..haha (*should i say this live??)

well, orang tua. apa lagi yang dia nak fikirkan? semua pun dia dah ada, capai. apa salahnya dia berimpian begitu. bagus juga sebab aku tahu yang mak aku berharap, tak adalah langsung tak amik kisah..atau dah malas nak kisahkan..sekurang-kurangnya, mak aku mengingatkan. so aku tak lupa! *terlupakah?

ye, bukan aku tak fikir. macam mana kalau aku tak berpunya sampai bila-bila. mampukah aku menghadapi cerita harian aku sendirian, berteman tv, kucing (s), surat khabar, duit berkepuk dalam bank (s), pencapaian/pingat/pangkat/darjat tergantung megah berhabuk kat dinding tak siapa peduli? tak siapa untuk dikongsikan?

bila balik kg dan meluangkan masa dengan parents aku, aku melihat diri aku sendiri di masa tua. kalau aku sendirian, mungkinkah ada anak-anak nak teman pergi shopping, pimpin tangan bimbang aku jatuh, dengar aku berkisah atau ceramah bebel rutin biasa emak-emak, ada masa gelak dengan cucu dan etc etc yang lain yang macam indah sungguh!

ye, aku fikir. dan masuknya tahun baru 2012, menambah sedarkan aku tentang perkara ini. tapi, ini bukan kisah mancari bahan-bahan masak lasagna dari kedai kampung kat ceruk Perlis. ini kisah lebih susah dari itu. ini kisah lebih rumit dari cahaya. ini kisah lebih mendebarkan dari kena tiup kipas angin cap ayam!

tapi tak pe! aku reverse balik kat ayat atas tadi. pesan mak aku;
"mungkin lepas balik dari china ni"

aku pegang kata mak aku nih! moga doanya dimakbulkan, amin. *dan doa ku juga :)


1 comment:

  1. if you hold tight, shadows will fade into light
    coz sometimes, fate and your dreams will collide! :)

    ReplyDelete