Monday 30 January 2012

Masa balas dendam!!! Pt. 1

*Mula-mula, gerak KUAT-KUAT!

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAaaaaaaa......



Sebab akhirnya aku menulis juga! Ahaah! Dah naik giler lah juga aku sebab masuknya tahun baru 2012, aku x post apa2! Dan bulan Januari pun dah nak berlalu lagi erm...sehari?

Kenapa dan ke mana aku menghilang? Wah! Ini soalan kritikal..Okai, secara teknikalnya 'beruk'band peliharaan aku nih membuat hal. Malas juga nak ulas pasal ni, tak faham mengapa auto-billing kena bar juga! Pelik? Tapi benar!

I'm NOT chocolate lover!
Tu teknikal, secara mental pula, macam biasa, chemical imbalance! Panjang benor kisahnya sampai aku malas nak cerita juga, tapi nak bagi tau betapa teruknya sampai sebulan aku tak nak tulis apa-apa. Tak nak pikir apa-apa. Tak nak buat apa-apa dan yang sama waktu dengannya, kecuali makan! Makan je yang aku nak!! (Yelah2x..gelaklah...)

*Aku menulis sambil berteman lagu dari sorang kawan erm...ee...aa...kawan yang...eerrr..yang ** (belum jumpa perkataan sesuai!)

Ok, bawah ni adalah script-diary yang berjaya aku tulis, dalam masa sebulan menyepikan diri! (Giler imbalance!) Tapi, macam biasa, edited version! (Sure-lah!)


aku cuba menulis, tapi sangat penat kebelakangan ini! mentally aku sangat penat! dan tak suka dengan keadaan sekeliling! yup, i'm going to china next month. it's foc, but still i don't really feel good about it. in fact aku tak rasa ada apa yg menarik sejak2 nih!!!


aku pun x pasti apa yg kurang @ lebih, tp aku terasa sangat tak bersemangat! tak mahu itu, tak mahu ini! apa yg aku mahu hanya ~ duduk merenung langit! mengira berapa jauh awan bergerak setiap detik. mungkin itu yg aku mahu! mungkin aku nak  pergi jalan2, trip to nowhere! yup..aku amat teringin nak buat mcm tu. trip to nowhere...


office pun sangat mnyakitkan hati sejak akhir2 nih! entah kenapa rasa rimas dan panas! bosan dan makin menyampah! giler! office aku yg baik dan aman damai tu pun aku rasa menyampah! something wrong ~ so wrong...


khabar terbaru ialah new policy yg mmberi masa 3 bulan untuk kitorng semua berubah mnjadi ala muslimah! menyampah lah! aku malas nak tulis, nnti aku terlebih tulis. dan aku tak mahu sampai terlebih tulis! tapi yg pasti aku kan rebel. ko cakap lah macam mana ko nk, aku belum tentu nak dengar! kecuali klu tu yg hati aku nk!


aku bakal mmberontak, semakin hari makin terperap jek bengkek nih! mnyampah lah..td rasa nk tulis email jek, protes. y with tat new policy? apesal sampai nk soh pki segala labuh nih??? eyyyy aku bukan sekolah lagi, aku dah keje. i'm career women! aku nk jadi moden, aku suka cara iran wlu pun aku bukan syiah yer..tp tu yg aku lebih prefered.


wat i wear to work should not judging how my work done! shit! i hate writing this!


memula psl finance flow yg bodo, tak taw la dah fixed ke belom. then dengan kewujudan aku yg mcm x berapa nk jelas nih. well klu aku x berapa nk jelas, kenapa confirmkan hari tu? aku rasa terseksa jek tau tak!! well aku memang x seswai keje ngan pure blood? atau pun aku lebih suka berada dlaam environment biasa, yg mana aku boleh jadi baik dgn cara dan kehendak serta kesedaran aku snd?


well, aku suka jek previous. tp bila start jeans x boley, itu tak boley, ini x boley...OMG! rasa aku budak sekolah! aku nk rebel!!! bendera rebel sudah naikkkkkkk...


tak kisah lah, aku maybe tak akan berada lama kat situ biar pun aku suka. sebab aku tak boleh terima keadaan hati aku  yg terasa pelik kat situ sepanjang masa! ko tau kan, aku bukan hypokrit! aku sanggup buat apa jek, untuk perkara2 yg aku suka. tp klu hati aku kata tak, amat2lah aku malas nk buat, sbb aku kata tak nak. hati pun x ikhlas, so? baik aku kat imt buat mnde yg aku ikhlas...nk buat..wlu pun sll juga mngalami sakit hati tahap......


kisah nih bermula dgn satu insiden kecik jek. irritated smpi hari nih! 3 biji trak askar kat lane 3 yg mnyebabkan aku lambat 4 minit! lepas tu, asst. dan si soseh, lepas tu finance, lepas tu dah! cukup...takat tu. then datang pula si ustaz yg confirm sll dtg lambat! si ust N yg aku tak pernah nak amik taw pebende yg dia bebel melainkan kutuk mngutuk sal org lain! mcm dia bagus sangat!! sudah la ko!! pastu dia bley plak sound sal baju etc aku koyak kertas kat belakang! x nk dgr, and tak nak tau!!! aku boleh dengar klu ustaz lain yg cakap, tp bukan dia! 


then pula, new policy yg mnyokong ustaz N nih!!! arghhhhh! enough! i will break!


aku dah lama x cakap ngan XYZ! dah hampir sebulan kot. hari tu masa tgh hangat2 perang rebel, aku tuka status 3x. then dia 'hi' tapi aku x reply..itu hari anniversary kitorang! hari yg hujan ptg tu, and aku ngan dia spend time together first time. sblm balik, dia wish happy new year! tp dah 14 hari dah thn baru! bengong..sblm tu, tak dapat dijelaskan kenapa, aku berdoa, dia jgn blk dulu, dan doa tu dimakbulkan! 


sesuatu yg manis, entah mngapa, bila dah jauh, hati pun makin jauh... :(


*see, some of the words is not edited. Sengaja, menggambarkan kekacauan, ribut, taufan, gelora, yang berlaku menghempas dan memusnah serta meroboh kota kecil yang selalunya kukuh, dalam hati aku! Honestly, kota tu dah pernah musnah berkali-kali, jadi dia dah biasa hancur-bina-hancur-bina....bla bla bla

No comments:

Post a Comment