Wednesday 28 December 2011

Manusia bermuka dua?

Aku benci last day! Walau pun bukan last day aku, ia tetap sesuatu yang aku tak suka. Bukan favourite! Sebab aku rasa macam losing a friend, or maybe someone close thou not really that closed. Hari ni last day untuk one of our office mate. Dia budak fresh grad, dan alasan dia tak di renew contract ialah sebab dia tak begitu menyerlah!

For me, what do you expect la? He's just a fresh grad. It's normal for him to play a bit, then after 2-3 company they will be mature enough to work like what you wish for. Actually that is also a minus factor at Ansar. Plus the management too much relying on their 'icing-sugar' people for opinion. Surely that is not a good judgement because as employee we are trying to be top of one another! How can you ask a fair opinion from our enemies?

Manusia kipas aka manusia bermuka dua tu lagi amat menyakitkan hati! Bayangkan, dia adalah orang yang 'menyerang' tertuduh dalam bilik boss, diam-diam menikam belakang, pada hari ini, si tertuduh mengakui dia adalah kawan terbaik di ansar! Malu! Jelik! Kalaulah dia tau, siapa dalangnya yang menjatuhkan dia, aku yakin dia tak akan sudi duduk sebelah menyebelah!

Tapi, itulah realiti dunia bodoh tak sempurna ansar! Bukan aku kata ansar dunia bodoh, tapi hakikat betapa bodohnya manusia yang sudi menjadi anjing berebut tulang hatta dengan bayang-bayang sendiri! Ah! Aku benci! Amat! Minta perangai ini jauh-jauh dari keturunan aku...!

 

No comments:

Post a Comment