Tuesday 19 June 2012

ready to reset clock

Giler malas nak tulis dalam english! my english is very broken now! berhabuk, lama tak guna! kakaka ish kena start balik rajinkan diri menulis in english, dah le converse in bahasa. sekejap lagi, mau simpan dalam 'lemari' pulak english aku tuh! hihi

anyway malam tadi dah jumpa dealer and evaluate kylie! sedey siot! kylie is my bestest friend! aku bukan benci kylie, tapi keadaan memaksa! eceh, memaksa lah sangat..bukan apa, value kylie makin susut, especially after the accident. lagi pula, aku jenis malas nak fix kereta. so best is aku let go jek..moga-moga kylie jumpa orang yang rajin mengupdate kereta. bukan racing!

aku sebenarnya tak dapat bayangkan, kalau semua berjalan lancar, hari nak transfer ownership tu mesti sedih!! ha....mengapalah si bangang tu keluar simpang tak tengok kiri kanan!? kalau tak, tak payah tukar kereta!



tapi aku belajar banyak perkara juga, especially pasal finance! ngeh3 aku kan suka sangat buat detail comparison, memang kerja aku kot (job description: tukang fikir yang bukan-bukan!). belajar perkara baru memang seronok, tapi untuk aku yang sangat mengambil masa lama untuk decide something, memang tak boleh fikir benda lainlah jadinya! 24hr aku fikir benda tu jek! lagi tinggi risiko, lagi lama dan lagi semak otak aku...

tadi juga pergi tengok rumah baru kat puchong. eh rumah sewa baru. area tu memang best compare dengan yang lagi satu tu. so sekarang nak tau pasal komitmen aku monthly. caranya, apply jelah loan. submit jek, kalau x dapat, apply lagi with lower spec! ngeh3

pasal spec pun sebenarnya tak confirm sangat. higher spec pun aku bukan nak g racing, balik kampung pun malas! higher spec nak buat apa pun? imej semata-mata! bayar loan, aku juga putih mata! hahaha tapi entahlah, mengikut contoh boss aku kata, kita kena aim high. dont limit chances. dont afraid of risk. kalau kita asyik calculative on every issues, at the end, kita tak ada apa-apa. sebab tak berani mencuba!

tapi mengikut rasminya, ukurlah baju di badan sendiri. ukur badan boss aku, dia soh beli audi! haha anyway, tadi aku dah buat calculation sikit. so aku dah ada basic understanding and faham apa risiko dan chances yang aku bakal ada. bukan buta-buta kira...then apply loan. insyaAllah tak ada masalah. cuma aku paling risau monthly komitmen yang tinggi..



but to be honest, myvi financing memang sangat kompetitive! terer la economist dalam perodua tu..haha dia berjaya menjadikan semua variant myvi either 1.3 atau 1.5, sangat susah untuk dipilih! akhirnya tentu je perodua juga yang untung! haha

pening, esok pagi ada presentation budget mart. hopefully everything went smooth, kalau ada sangkut pun sikit-sikit je harapnya. aku dah naik muntah darah dah attached dengan benda yang sama! harapnya, by the time aku nak fly to ****** semua ni dah settle. kira aku memang pergi dengan otak 0 pasal kerja! yeay!  


No comments:

Post a Comment