Tuesday 1 November 2011

clock start now

Dah lama tak makan sushi :(

Sejak-sejak Sushi King dah tak lagi halal, dan begitu juga kebanyakkan sushi yang ada kat Malaysia, aku dah tak makan sushi lagi..kalau dulu, suka menghabiskan masa tertekan dengan makan sushi + wasabi! Mencabar diri makan 'pedas' wasabi yang 'menggigit' kerongkong dan makan ikan mentah! haha

Tiba-tiba teringin nak buat sushi sendiri. Hmm..menarik! Since raya haji ni aku maybe tak balik kampung, sebab minggu lepas dah balik. So aku plan nak buat experiment dengan sushi! Wa..jemput la ye sesape yang tak balik beraya untuk mencuba sushi saya nanti :)

Selain tu plan untuk mendaki bukit-bukit dan gunung yang ada kat Malaysia ni especially area dekat-dekat KL, Selangor ni akan diteruskan juga. And dengan kak yatie aku ada plan nak design baju-baju ladies collection untuk online market. Hah..mana tau aku ada bakat as fashion designer?

Kenapa dengan fashion? Sebenarnya aku hampeh buta fashion! Haha Tapi bila jalan-jalan dekat butik dan tengok kebanyakkan baju yang ada, and dengan bakat menjahit warisan turun temurun ni; aku rasa sebenarnya tak susah nak jahit baju. Mungkin beza kat sini ialah 'mereka' baju-baju tu atas kertas, cari fabrik, ukur, potong dan cantum. Lepas tu, walah ~ jadilah baju yang best!

At the beginning ni tak perlu buat banyak, mungkin beberapa design dulu. Testing the water. Then kalau ok and aku punya skill pun dah makin baik, who know, I can be the next fashion designer! Huiyoo...Jauh betul berangan! Tapi, kan semua pun bermula dengan angan-angan? Aku inspired by my boss yang suka bagi 'peluang' tak kira bodoh macam mana pun idea yang dia dengar!

Alasan dia; saya dah ada rumah, kereta, motor etc semua saya dah ada. Tak ada apa lagi yang saya nak beli. So saya nak bagi peluang awak semua merealisasikan impian awak.. *Macam tulah lebih kurang. Tapi bab semua dia dah ada and tak ada apa lagi dia nak beli tu, memang betul! Dia memang dah ada semuanya...

Latest news, boss setuju idea aku nak buat cafe ala Marche! Yeay! Aku suka la boss nih! Senang aku nak bayangkan mana kitorang nak pergi, sebab vision aku sama macam dia! Wahhh...seronok! :D Cuma kadang-kadang aku takut juga, takut kalau aku terlalu seronok and puas hati dan selesa dengan semua yang dah ada. Sampai aku mungkin lupa diri  pula nanti....ish3x Doakan aku berjaya hingga akhirnya, tapi tak lupa diri, ye?

Assistant aku pun dah masuk tadi. Fresh grad juga la, belajar kat Morocco. Kalau tengok muka dia, agak poyo la..tapi aku belum sempat nak sembang panjang-panjang dengan dia. Hari ni meeting website sampai naik lebam! Dari semalam lagi sebenarnya, dan esok! Tak kisah, janji ada progress! Hiyarkkk...!! Dan kemasukan beliau ke dalam team kitorang hari ni, mencukupkan team dan juga menandakan bermulanya perjalanan sebenar plan business kitorang yang sebelum ni! Ganbatte!

Looking forward for a more busier me! My mind is sharper when I'm busy..plus I'll be more appreciate with free time I have when I have no more free time! Haha

Aku ke yang angkat tangan tu?

1 comment:

  1. beb..nak makan "kimbab"..korean sushi..adik aku pandai buat..free datang la rumah..aku suh adik haku ajar ko..ekekeke..tapi pastinye dia akan suh ko tongkan expenses utk buat dish trsebut...sekian~~~

    ReplyDelete