Wednesday 3 August 2011

Office bully?

Waaah! hari ke 2 puasa berjaya sudah! alhamdulillah memasuki penghujung hari ke 2 ramadhan aku mengadu kat wani, penatlah puasa sekarang! ahaha serius, dulu aku tak lah rasa penat sangat. tapi this year terasa very tiring! hujung-hujung pukul 4.30pm tu aku dah tahap tak boleh cakap! suara dah tak terkeluar! kakakaka

penat sangat mungkin, never-ending task and komitmen dengan masa. atau pun sebab dah kena psycho oleh masa! hari first, aku pergi reverse kylie sampai terlanggar tembok kat belakang kereta! bengos! nasib baik kylie tak cedera parah! calar la lagi! adooi...sorry yer, mommy sangat 'mengeletar' first day puasa tu sampai terfikir juga maybe ada orang nak kena langgar kalau tak betul2! hihi alhamdulillah tapi selamat sampai ke rumah etc 

hari ke dua bos bergaduh dengan workmates! tak tahulah kalau diorang memang dah ada 'sejarah hitam' ker haper kan? tapi bagi aku, walau pun dah kerja beberapa tahun, ini kali pertama menyaksikan pemandangan pergaduhan mulut sedemikian rupa! ada juga macam tu e??

puncanya sebab bahasa. kat iql kitorang tak boleh guna mother-tongue. strictly english or malay only! tapi aku tak kisah sangat pun. janji bila korang cakap dengan aku tu, cakap bahasa yang aku faham. kalau tak, korang cakap je la dengan dinding ke...ekekeke tapi cara diorang menegur ni memang tahap #$$#@$. well, for me if you want to be respected, respect others first la kan? talk nicely, then people will talk nicely to you. tapi kalau dah talk nicely, diorang still talk like &%$$, then approved to proceed with your vulgar style! ahahaha tapi aku pun memang tak terdidik sedemikian rupa. so, selalunya aku avoid orang-orang macam ni..aku kan budak baik! ekekekeke

no comment!

professionalism. hmmm...perkataan tu memang agak kurang terpakai di sini. sad to say....

ah! dah pukul 4.30am! nak kena prepare sahur. hari ni sahur cambell soup je la. malas betul nak masak atau goreng2..add with milo and popia buka semalam! wahahaha harap2 membantu hingga ke petang, insyaAllah.

ok, to all good luck for the 3rd day of ramadhan. bertabah yer dengan dugaan-dugaan. mari ambil yang positif dari setiap yang negatif! walaw.... :)
 

No comments:

Post a Comment