Thursday 7 July 2011

Payung merah dan hari hujan

hari ni dan semalam hujan sangat lebat bila petang. aku memang suka hujan, lagi lebat, lagi best! walau pun nama aku 'matahari' hahahaha

aku tak nak tulis, mencuba mengurangkan penulisan tentang imt. supaya aku boleh melangkah dengan lebih gagah lepas ni. imt adalah sejarah. dah, tak yah kenang-kenang lagi! ahaks tapi oklah, aku nak tulis juga..pasal hujan nih jek, plssssss....

hujan lebat kat imt best, mendebarkan! haha sebab bumbung bocor! haha gelak besar! tadah dengan bakul sampahlah, dengan baldi lah..macam tak percaya kan? tapi itulah uniknya..kat sini hujan boleh dengar, tapi tak boleh lihat. since aku dah terkurung dalam bilik tak bertingkap! owh rindunya pada alam sekeliling...

hari ni mood 'kucing mengada'! pagi-pagi dah mengada-ngada! ikiki ok-ok kaitkan dengan payung merah dan hari hujan. pernah tengok video klip bad day (daniel powter)? ish...glamer la lagu tu..!

lagu tu tentang bad day, low day, macam aku rasa sekarang. aku sedang mencuba, tapi semua pun perlukan masa. dan kalau nak tahu, masa selalu tak ada kalau kita nak dia ada! hmmm? ironi. dalam klip tu, macam melihat diri sendiri. eyyy....bila masa lak aku jadi pelakon nih? hahaha

maksud aku, tengok betul-betul klip tu. masa tunggu train tu, lelaki dan perempuan tu duduk kat kerusi dengan muka macam nak makan orang. walau pun pagi-pagi hari. tapi kat belakang diorang, ada signboard "smile"! haha

then bila perempuan tu tengok signboard "shine" and dia dengan selambanya melukis awan dan hujan kat perempuan dalam signboard tu. bila lelaki tu lalu pula, dia lukiskan payung merah untuk perempuan dalam signboard tu. tak puas hati lagi, perempuan tu lukis pula teksi tak berhemah memercik lopak air! haisss.. (cik rebellious juga kot nama dia! kikiki) last sekali lelaki tu lukiskan seorang lelaki duduk sebelah perempuan dalam signboard tu, menghalang percikkan dari lopak tu...

sweet tak? hahaha (kucing mengada!)

tak tahu nak concludekan apa yang aku rasa ni. tapi, hahaha payung merah dan hari hujan. hmmm??? wondering...tapi ada orang pernah beritahu aku "sharing is hurting". puas aku tanya sebab aku tak faham. tapi akhirnya aku faham juga, dari sebuah drama which is tak ingat apa tajuknya. it's hurt, because you care!




sometimes the system goes on the blink
and the whole thing turns out wrong
you might not make it back and you know
that you could be well, oh that strong

No comments:

Post a Comment