Sunday 17 July 2011

bila telah datang cinta

Patutnya entry ni in english. selang seli setiap hari. tapi malas pula nak tulis english. saja, nak lagi feel..haha lagi pun entry ni patut post on friday night, tp sebab kureng kesihatan - sakit tekak. (demam bit bit hihihi) so tulis hari sabtu..(yang sebenarnya dah masuk hari ahad!)

jumaat kat opis agak bertenang. knowing that its friday, memang selalu aku sangat enjoy friday. sebab esoknya cuti! weeheei (lompat..lompat..) tapi jumaat ini x la begitu mengujakan, sebab sabtu dah kena keje sekarang.. :(

sekerat hari jek, tapi after few years x payah bangun awal hari sabtu, suddenly change rutin adalah sesuatu yang sangat............erk! dah le tu, pagi sabtu ni hujan renyai-renyai pula! indahnya jika dapat meneruskan pelukan bantal peluk tersayang! wahahaha

hari sabtu kureng sikit 'gangguan' dari bos baru! ahahaha amanlah sikit nak process pr/claim/po yang bersepah-sepah tu! udah ler manual, terketik2 aku menaip data satu2! grrrr terganggu kesabaran aku! pastu lepas 12.30pm segala penat lelah aku menjadi sia-sia kerana sistem bodoh tu x bleh save! *&^&*^%

haisss dulu ku panggil imt tools tu sistem bodoh juge, tanpa ku sedari ada lagi sistem yang lagi bodoh dari tu! muahahaha jahat sungguh komen ini! ha! sapa suruh x leh save! tension aku jadinya kerana aku 'terpaksa' berjalan 'terbalik'. (tulah, jalan mesti ke depan! ~ iklan raya petronas)

so isnin nanti kenalah aku datang sebelum lalat bangun (hahaha buleh ke???). sebab bos aku nak isnin pagi..huarghhhh sedihnya! benci! lembab! aaah..aku benci keje x siap..! tidaaaaaaaaaaaaaakkk! mmmm...bermuram durja sepanjang weekend :(

role baru ni menarik. banyak benda baru yang aku boleh belajar dan ambil tahu. tapi bila fikirkan the challenges, supplier-requestor aku jadi cam ala-ala mengalami 'kupu-kupu dalam perut'! aku ni suka nak pastikan keje aku tip top, nak pastikan semua berjalan lancar, aku sibuk sikit x pe kot; tapi aku nak la kerjasama dari semua orang..i'll help you, you'll help me mah..kat imt dipanggil - teamwork! wlu pun dalam banyak masa aku bukanlah team player sangat. sebab aku susah menunggu komitmen orang lain! hihi

tapi awal2 ni memang syahdu sikit la since aku belum kenal diorang and tak boleh juga nak marah diorang lagi! tetapi....ko tunggu la sikit hari lagi. heheheehe aku jadi naga berapi2 karang! wahaaaaaha..hmm since kompeni baru ni kecik sikit, maybe diorang lack of professionalism. management pun x strict sangat or simply because diorang ni ada yang x makan saman kot. what to expect? people is unique..hmmm...

anyway, i hope everything will be easy and smooth for me. i'm not planning for short term anymore, i'm not getting young! (pray for me, kawan2! the best is there for all who work towards it! :D )

oklah..masa demam bit bit tu tetiba dapat ilham pula. tu pasal nak sangat tulis sal mende ni. pasal cinta. ahaha (kucing mengada?? haha)

tersebutlah kisah (aiseh! mula dahhh), aku baca satu buku ni. tajuknya kita hanya di seberang jalan - bahruddin bekri. memula aku rasa cerita ni mengarut jek. dah le bahasa penulis tu agak pelik (dia orang serawak). so at some point aku rasa malas nak baca. tapi tengah-tengahnya menarik sampai ke akhirnya. erm..malas nak tulis details. tapi shortly; kerana cinta, Fatah jadi berani!



hhihihi idea ni datang lepas sembang2 sal imt. papa-yap yg busy ngan spnb (x habes2) and selalu naik hangin. tu r, kan aku dah bawa bersama 'matahari' yg ceria ni..hbs r korang, dah 'gelap' imt..hihihi x de lah, jgn tensi2 pa..jg kesihatan. kan aku dah pesan hr tu..eish2 x dengar ckp..

bertenang..jgn pressure2, jgn pressure org len..we work together - teamwork! hihihi kat iql aku x prektis sgt pun, x de pun teamwork kat iql. yg aku prektis ialah "aku x peduli" haha janji aku punya keje settle. maybe factor juga tu, as i mention tu wani. bila x buat dari hati, x enjoy. sbb x ikhlas. kat iql, even paper pun aku pkai paper baru..wahahaha aku jek yg scratch paper recycle, as aku always practice kat imt. tp skrg x lagi..hmm mungkin nnti bila telah datang cinta...

cinta..kuat sungguh! betul kata hamka, cinta patut meniupkan semangat. bukan melemahkan! betul kata bahruddin bekri, cinta mmbuat fatah berani! kerana cinta, manusia sanggup berkorban. bekerja di negara org, mnyimpan rindu dendam melihat anak-isteri di depan mata. mnyerahkan nasib perlindungan dan keselamatan mereka - pada yang kuasa. semua kerana cinta. yg tulus!

aku? aku pergi keje jauh (jauh meh?) mnjadi orang yang lebih baik. mnjadi aku yg lbh bagus. demi cinta. cinta pada wang, masa depan, bakal rumah sendiri, mak and bapak yang aku ingin ajak tinggal bersama.. memendam rindu, x berjumpa muka, hanya bersapa di maya, x dengar suara..hanya bayangkan, kalau la dia ada...hahaha

ah! sedih! balik tgk movie tu sedih lagi! sbb berpisah dgn kak yatie. lama x jumpa (hahaha 3 minggu lama juga wat...) sbb dah biasa berdua! dah rapat mcm adik-kakak. maknanya dah 3 minggu aku x de kat imt!

cinta!

mungkin betul juga kata anuar zain, ku menunggu 'getar' hati ku. dl aku pun pernah ckp mnde ni kat kawan aku, klu hati kita dah 'bulat' pada sesuatu, barulah kita boleh buat keputusan. dan aku dah faham (rasa2nya la kan), term 'u just knw that they are d 1'..sll diorang jawab camnih bila ditanya kenapa memilih seseorang tu? sbb
hati mereka telah mengesan 'getar' tu..signal..amplification of heart modulation! hahahaha term engineer sket wahahaaha

hmmm..aku nih bab-bab mengarut no 1! suruh baca buku, malas! hahaha ok lah. time to sleep. satu-satunya hari untuk berehat sebelum masuk ke minggu depan! yearghhhhh...aku nak rehat puas-puas ahad ni! jumpa lagi on monday nite reports! ahaha happy weekend to all and gambatte for next week :D

because i don't want to loose all the rights to be related to you! ~ san_bu

 

1 comment:

  1. it's my 11th post for 2011!!!!!! rajin cik rebel menulis!

    tulislah, mungkin kamu tak sedar, ada orang lain yang belajar sesuatu dari secarik tulisan kamu! :)

    ReplyDelete